آتـــــــالــــــــیزر

برش لیزر فلزات

برش لیزر فلزات آتالیزر

برش فلزات:

برش فلزات به دو صورت سنتی و مدرن انجام می‌شود. که از روش های سنتی برش فلزات  به موارد زیر اشاره شده است.

سمباده کاری : در این روش  با استفاده ازسایش فلز برش های مورد نظر انجام می شود .

رزوه زدن: با استفاده ازروش های مختلف رزوه زنی ایجاد می شود. که می‌توان به فرز یا تراش، رولینگ اشاره کرد.

تراشکاری: دراین روش برش به صورت دورانی صورت میگرد. که میتوان اشکال مختلف از جمله شکل‌های مخروطی با تغییر وضعیت دستگاه را ایجاد کرد.

فرزکاری: یکی از روش‌های قدیمی برش فلزات است.

سنگ زدن: در این روش از سایش سنگ جهت برش سطح فلز استفاده می‌شود و ضخامت برش ،چندان زیاد نیست.

در روش‌های مدرن علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ، شاهد کیفیت بالاتر در برش نسبت به روش‌های سنتی هستسم. بنابراین برش فلزات کاربرد بیشتری پیدا کرد.

برش با گیوتین: دستگاه با زاویه و فشار مناسبی، برش را ایجاد می کند. از این روش سریع و بهینه برای برش ورق های فلزی استفاده می شود. در این روش، برش بسیار تمیز و با کیفیت انجام می گیرد. دستگاه با تنظیم فاصله تیغه‌ها و تنظیم جریان برای برش انواع ورق ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برش واترجت: در برش واترجت با استفاده از فشار آب فلزات را بسیار دقیق برش می دهند. کیفیت در این روش برش بسیار بالاست، زیرا هیچ تنش گرمایی برای فلز ایجاد نمی کند.

برش پلاسما: این روش برش تنوع بالایی دارد و در بسیاری از کارها کاربرد دارد.

برش هواگاز: از این روش برش برای برش آهن و فولاد استفاده می شود که قدمت بالایی هم دارد. این روش به دلیل تولید لبه های تمیز و دقیق، بسیار مناسب است. به طور معمول این روش برای ضخامت های ۱۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر کاربرد دارد. ولی با استفاده از یک سری روش ها می تواند برای ضخامت های ۶ تا ۳۰۰ میلی متر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

برش لیزر:

 

Laser (لیزر) مخفف Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation به معنی تقویت تابش نور به روش گسیل القایی است . در واقعه برش لیزر تکنولوژی است که در آن با استفاده از اشعه لیزر ، برش لیزر انجام می گیرد . از این تکنولوژی به صورت گسترده در صنعت استفاده می شود.این مهم به وسیله دستگاه برش لیزر انجام میگرد که با کانون قراردادن پرتوی اشعه لیزر بر روی سطح مورد نظر انجام می شود.

بعد از برش جسم به وسیله برش لیزر جسم برش یافته توسط گازفشرده خروجی پاک شده و در نهایت قطعه مورد نظر با بهترین کیفیت و دقت برش داده می شود. از تکنولوژی برش لیزر در تمام صنایع از جمله صنایع ماشین سازی ، ساختمانی ، نظامی ، آزمایشگاهی ، خودروسازی ، آسانسورسازی ، در و پنجره ، تابلو برق و دکوراتیو…استفاده می شود. از برش لیزر می توان برای برش لیزر فلزات مختلف در ضخامت های گوناگون با دقت بسیار بالا استفاده کرد.این امر سبب افزایش کیفیت و دقت و کمتر شدن هزینه های ماشین کاری ثانویه می شود.کیفیت برش بقدری بالاست که سطح برش یافته صاف و عاری از هر گونه پلیسه است.

شرکت صنعتی آتا لیزر با توکل به خدا و داشتن توان مهندسی و دانش تجربه فنی بسیار بالاجزء پیشتازان عرصه برش لیزر فلزات ایران می باشد.این مجموعه توانای طراحی  وساخت تمامی قطعات صنعتی ،ساختمانی و دکوراتیو را دارد.با گسترش و پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز روز افزون صنعت به کیفیت و دقت بالاتر در ایجاد قطعات استفاده از دستگاه های به روز امری غیر قابل چشم پوشی است . شرکت آتالیزر با در اختیار داشتن به روز ترین دستگاه های برش لیزر و تیم طراحی مقتدر خود توانسته خدمات برش خود را در بالاترین کیفتیت و دقت ارائه کند. این شرکت قابلیت برش بر روی انواع ورق های فلزی مانند آهن،استیل،آلومینیم،برنج و گالوانیزه تا ضخامت تا ۲۵ میلی متر، آماده ارائه خدمات برش لیزر فلزات به شما صنعتگران محترم می باشد.

 

متریال برش ضخامت برش
برش لیزر آهن ۲۵mm
برش لیزر اسیل ۱۲mm
برش لیزر گالوانیزه ۵mm
برش لیزر آلومینیم ۵mm

 

مزیت برش لیزر فلزات نسبت به روش های دیگر:

در برش لیزر نیازی به قالبسازی و پرسکاری نداریم ودر نتیجه بعد از برش لیزر قطعه برش خورده نیاز به ماشین کاری ثانویه ای ندارد بنابرین زمان و هزینه های گذاف در روش برش لیزر حذف می شود.

ضایعات کمتری نسبت به سایر روش­های برش ایجاد می­ شود که این مهم در هزینه های انجام پروژه به شدت حائز اهمیت  است.

برخلاف سایر روش های دیگراز ابتدای شروع برش تا پایان برش ، پرتو لیزر به صورت مداوم و یکنواخت تابیده می شوند و در نتیجه برش را با بالاترین دقت انجام می‌دهد و زیبای نهای محصول برش چشم گیر می باشد.

عملیات برش توسط برنامه کامپیوتری cnc انجام میگیرد و کمترین استفاده از اپراتور دستگاه در حین عملیات برش لیزری فلز انجام می گیرد و این موضوع اشاره  به سهولت  و دقت این روش برش دارد.

هیچ گونه سوختگی بر روی سطح برش  و پلیسه پشت کار وجود نخواهد شد و در نتیجه کیفیت و دقت برش در برش لیزر بسیار بیشتر است.

درروش برش لیزر، برش توسط اشعه ليزر ایجاد می شود ، ازانجا که اشعه به صورت کانونی تابدیده می شود، قطعه قبل و بعد از برش تغییر دمای محسوسی ندارند در نتیجه خواص فیزیکی و میکانیکی متریال در روش برش لیزر حفظ می گردد ،همچنین اشعه  کانونی لیزر باعث کم کردن زاویه لبه برش می شود (کمترازیک درجه) و در نتیجه کیفت و دقت برش لیزر به شدت بالاتر از سایر روش هاست .

با توجه به توان بالا دستگاه هاي برش ليزر سرعت بالایی براي برش قطعات دارند.

در این روش برش به وسیله دستگاه های برش ليزر ، نقشه های پيچيده وطرح های دو بعدی و هر نقشه طراحی شده توسط ابزاری مثل اتوکد و… به راحتی قابل اجرا و برش می باشند.

دستگاه برش ليزر فلزات به قطعه ای که برش اعمال می کند هیچ  فشار فیزیکی وارد نمی کند و در نتیجه شاهد له شدگی در لبه های قطعه  نخواهیم بود در نتیجه فلزات با دقت بسيار بالاتری نسبت به روش های سنتی بریده می شوند .

 

معرفی دستگاه های برش لیزر فلزات شرکت آتالیزر:

 

شرکت آتالیزر با خرید و عقد قرارداد مستقیم با کمپانی سوئیسی Bystronic از دستگاه های برش لیزر مدل Bystar این شرکت استفاده می کند.این مجموعه علاوه بر خدمات برش لیزر فلزات به واحدهای صنعتی یکی از تامین کنندگان لوازم مصرفی و یدکی این دستگاه در کشور به شمار می رود.

 

مدل bystar
محیط قطر دایره ای بازوی چرخشی ۳۰–۳۱۵ mm
حداکثر اندازه ورق ۳۰۰۰ × ۱۵۰۰ mm
حداکثر سرعت موقعیت یابی ۱۶۹ m/min
کنترل دستی x

 

دیدگاه ها

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

09129173779
تلگرام اینستاگرام